Bengtsson.

Ja så heter den lilla Shetlandsponnyn jag hittade av en slump i den småländska skogen, måste erkänna att hade han inte just hetat Bengtsson (precis som jag gör) hade jag nog inte köpt han efter som att det var så lite gjort på honom men det ska nog kunna bli något aningen mognare av honom med.

Nåja, Bengan är fyra år och är efter James Harriot, undan guldstoet Solhöjdens Cerina och frågan är - varför döper man en häst till Bengtsson?

Hur som helst, inget är gjort på honom. Han har gått i hagen i fyra år tillsammans med sin mamma och ätit gräs. Han är fet, odräglig, rädd om sina ben och fet. Men han är samtidigt världens coolaste lilla skit, han tog hemresan från Småland med en klackspark trots rasad motor på bilen vilket innebar en resa som egentligen skulle tagit 2 timmar som istället tog 7. Men han sa inte så mycket för det. Tanken är att han ska köras in samt tricktränas och inkörningen ligger mestadels på is än så längen eftersom att han inte kan tänka tanken på att änns gå brevid mig utan det ska vara bakom mig - åh store herre. Men det ska som sagt bli man av honom någon vacker dag med.

Så kort om Bengtsson:
Fet, fet, fet.
Och lite oh så onödigt men ack så inte särskilt intressant: Bengtsson tycker om att valla får (men för den skull har han inte talang för det)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: