Camellie B.

Ja och denna goding vet jag nog minsann att ni känner till sedan innan! Så tänker bara dra det hela kort och gott.

Mellie hade jag på inridning och visning på tre årstestet åt en kär vän till mig. Jag föll pladask för denna skit unge som sätter sin ryttares tålamod på prov, hon är sådär fantastiskt skapad att under tvång så tänker hon minsann inte göra någonting! Under tiden jag hade henne byggde vi upp ett bra band mellan varann som tyvärr försvunnit mestadels nu men jag hoppas att det går att reparera.

Mellie går i form i alla gångarter, är hoppad lite lätt under ryttare och löshoppad regelbundet för tränare och visades 1 maj på Vretagymnasiet med 8or i hoppningen och lite lägre i gångarterna då de tyckte att hon inte hade med sig ryggen tillräckligt. För min del så planerar jag att visa Mellie på kvalitén nästa år och försöka kvala till dressyr championatet. Sen om vi når dit eller inte är en annan femma men det känns som ett bra mål som vi kan nå om vi bara tränar.

Mellie har jag köpt på pappret men efter som att hon inte gick igenom böjprovet är det inte överfört i passet ännu. Hon markerade på böjprovet höger fram + bak men veterinären trodde att det antagligen bara var en vrickning och det hoppas jag innerligt med. Ingen hälta syns dock om man inte böjer benet som på besiktningen.

För tillfället består vår träning av promenader, ledarskap och transport träning efter som att efter lite fel av mig vid transporteringen till Vreta så vill inte damen kliva på - vilket resultrade i en övernattning på ATG kliniken i kalmar samt 1 + 2 doser lugnande...

Langar en gammal bild på damen.


Postat av: emelie

vad fin den ser ut. Vad är det för stam?

2011-09-17 @ 19:15:50
URL: http://komkoma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: