Mina katter förstår inte vikten av...

... ordning och reda. Visserligen är dom mer eller mindre en produkt av mig och där av vana vid att det ligger tallrikar över allt och att tavlorna i sovrumsfönstret sedan länge ligger ner.

Men nu när jag gjort min omstart som jag förövrigt gör varje månad. Den där gången då jag stor städar hela huset, möblerar om lite (flyttar ett ljus 2 cm åt höger eller vänster) och säger högt till mig själv "Nu ska jag klara av att hålla det såhär, dammsuga en gång i veckan, ställa in disken efter att talltiken tömts och inte vid månads städningen och jag ska börja bädda sängen" och sen går det ett par dagar, jobbar och sliter - hux flux är berget av disk byggt och dammråttorna gnager mig i knävecken. Det där med att bädda sängen är ett minne blott och den är numera fylld av katthår istället.

Nej jag erkänner jag är ingen ordningssam och diciplinerad människa men ni som läst min blogg ett tag borde märkt detta.

Iallfall, mina katter är inte särskilt ordningssamma heller för den delen. De river mina tavlor, jagar lerkulor i mina blomkrukor (vilket medför att de i samma veva gräver ur hälften av all blomjord som även finns där i). Kort sagt så motarbetar dom mig. Imorse hade de hittat ett tomt etui till ett stearinljus att leka med i sovrummet. Vart dom hade hittat denne är dock ett mysterium för det saknades inget någonstans.

Att jag desutom vaknade åtta imorse av att en ordör av kattbajs spreds i huset är ytterligare ett tecken på att mina katter inte uppskattar den nya ordningen och på detta vis la en kabel en centimeter från kattlådan. Jag tackar, den rengjordes igår kväll så att säga att "en katt bajsar inte i lådan om den är skitig" stämmer inte, mina katter bajsar inte i lådan när de tycker att det är dags att gå upp.


terrorist katter.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: