När jag...

... äntligen fått min symaskin ska jag sy ett bogskydd till Bengan. Hans täcke från Källquist "Protector" har tyvärr inte den optimala passformen i bogen då ena fliken liksom viker undan sig och skaver. Tråkigt efter som att jag älskar täckets härliga finesser.

Men i det stora hela är täcket galet, svansläppen är gigantisk. Den går enda ner till haserna, bakbens snörena är inte alls gjorda efter ponnier som drar 95 i täcke och bukgjordarna är korta (har utspänt på nästan längst ut och på mitt andra nästan längst in). Det hamnar typ jämt på sniskan och näe inga fler täcken där ifrån!

Hansbro täcket där emot är super bra, ligger stilla och ger inget skav. Love it!

Sitter och kollar på tjockare täcken då vi behöver nått sedan när snön kommit, de jag har nu är bara 100 g och 150 g vilket inte räcker sedan till naken ponny. Vill ha ett med hals men det finns seriöst ingenstans!

Blir nog ett Rambo täcke till vintern då jag älskar deras passform! Eller ett till Hansbro :)

Förövrigt så vill min mobil inte ge gårddagens videoklipp till datorn, tack så mycket. Så blir väll en ny film imorgon då vi ska tömköra över bommar är tanken.

Idag ska vi bara promendera!

Puss

Postat av: alice

Har med ett täcke från källqvist det sitter okej. Men hansbo täckena är grymma!

2011-12-21 @ 12:51:52
URL: http://binnastoy.blogg.se/
Postat av: Karin Linderson

görs rambo-täcken i ponny storlekar?

2011-12-21 @ 21:34:48
URL: http://kmnt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: