Nyss hemkommen från stallet.

Släppte ut Bengan själv idag med surSally. Shona fick gå över till andra hagen så Bengan får lära känna Sally först, han var super nöjd. Hela han bara utstrålade glädje när jag kom till stallet hon han känns så himla positiv och nyfiken. Sally var dock inte lika nöjd, hennes bästa polare gick ju inte i hagen och istället hade hon en liten brun/vit fis gåendes i hagen.

Mockade och fyllde påsar etc. så det var färdigt för kvällen, imorgon ska jag ta med alla prylar och flytta in på riktigt samt ta in och borsta på Bengan en stund :)

Är lite orolig över att han ska krypa under staketet för att hälsa på de andra hästarna men har ett jobb att sköta så kan ju inte direkt sitta där och kukulira hela dagen. Men var ute och kollade på han ett par gånger under tiden jag mockade och han var i full färd med att undersöka hela hagen. Fanns ju massa bajs att lukta på och hästar att speja på. Stackarn, han har aldrig sätt så här många hästar på en och samma gång innan haha!

Var även ute i ridhuset en gång för att kolla underlaget och det var fast och fint så som jag vill ha det! Ska börja sätta igång han nästa vecka är tanken om han lugnat ner sig och komit till ro tills dess. Tar det ganska lugnt, har ingen bråtska. Viktigast är att han känner sig lugn :)

Haha igår när jag var ute på kvällen så var alla de andra där, Bengan är redan älskad av de små barnen. Det är nämligen 5 små tjejer i åldern 6-13 som har hästar och det skulle klappas och frågas vad HON hette (stackars Bengan, inte lätt att vara sockersöt med långt hårsvall) och det mest återkommande frågan var vem som red på henne.

Den dagen Bengan har styrkan att bära sig i passagem piaff och byten DEN DAGEN ska jag rida in honom.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: