Se värt.

"When your own pride is more important than your hors'e well being, this is the result, destruction. True love gives balance."
/Kommentator på klippet.



fann den på denna bloggen.

Postat av: Petra

Usch, jag kan inte kolla på sånt där. Tänker redan ofta på hur jävla onaturligt allt vi gör med hästarna egentligen är... I såna perioder får jag dåligt samvete för i princip allt. Helt sjukt va dom står ut med, och hur fan vi kan behandla dom så som vi gör. Eller just hästar är väl knappast dom vi behandlar värst men iaf, dom ska ju ändå räknas som "våra bästa vänner" eller nått... Varför måste vi människor alltid uttnyttja allt och alla? Alla som inte kan försvara sig själva är okej att göra vad man vill med för egen vinning. Eller helt enkelt bara är för snälla för säga ifrån. Mår illa bara jag tänker på allt våran ras gör med allt annat levande och naturen. Egoistiska, känslokalla och pengakåta... Skäms ibland (ofta) för att vara människa. Ett klokt citat som jag inte minns från vem; "Människan är det enda djur som kan rodna - och som har anledning till att göra det." (Skulle möjligtvis kunna vara katter lite också, annars finns det väl inget annat djur som dödar för nöjes skull eller plågar sina offer.)



Nä nu ska jag sova, annars finns det risk för en roman med en sjuk jävla text som nog många skulle tycka va överdriven. Som sagt jag är överkänslig när det gäller djur och "djup" på samma gång. Dålig kombination. Jag måste oftal helt enkelt göra som resten av befolkningen, blunda och låtsas som allt är rosa fluff. Annars skulle jag gå sönder..



Jag lovar du får ignorera skiten ovanför ;) Fick bara något behov såhär övertrött mitt i natten av skriva av mig lite.. :P haha, nä dax att sova tror jag innan jag går in i nåt slags grubbel tillstånd för mkt och inte kan somna. :)

2011-12-16 @ 03:03:39
URL: http://hovarotassar.blogg.se/
Postat av: Elin

Fy fan, vad jag mår illa när jag ser detta. Sjukt att det får gå till så här! Jag snor den och sprider på fb ;)

2011-12-19 @ 10:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: