Pretty Girl Rock.

Idag fick Mellie stå, det regnade och hon har gått hela veckan så tyckte verkligen att hon förtjänade lite ledigt. I regnet, kan erkänna att jag väldigt o-gärna rider i dåligt väder.
Hur är ni? Brukar ni strikt rida ut i regnet om ni sagt att ni ska göra det?

Istället mockade jag och gjorde fint i boxen. Har alltid 1-2 dagar i veckan då jag mockar extra noga och kör in ett par kärror spån. Har ju bädd så spånet sjunker ihop och om man inte gör det blir det en vidrig amoniak doft i stallet. Inte OK! Desutom så blir Mellie så himla glad när det är nytt spån i boxen :D

kvällen åkte jag med lite kompisar till stallet igen och smörjde tränset och sadelgjorden. Kände mig riktigt duktig så tog även med mig de smutsiga schabraken, lindorna och mina handskar (som jag lerat ner...) för att tvätta.
Kändes så himla bra att slänga in allt det smutsiga + ridkläderna i tvätten och veta att jag får vara ren imorgon :D

Hur noga är ni med att tvätta och byta schabrak?


(Jag och Mac Lane 2008)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: