Jag satt kvar!

Var iväg en vända på grann gården idag för att hjälpa M med sin mysiga islänning Mökkur.

Jag blir lika fashinerad varje gång, att hästar kan reagera så totalt olika.
Som Mellie, jag hoppade upp och red. Medans Mökkur står still och där står han. Lite fränt men iallfall...

Tömkörde han lite först då M och hennes väninna haft lite trassel med det de senaste dagarna, han stannar och fryser. Så tömkörde nått varv för att se hur han beteede sig. Var bara att driva och gå på lätt med pisken så gick han igen, misstänker att han tröttnat på paddocken så jag tyckte det att de kan ge sig ut på nån åker och tömköra eller grusvägar. Han är så lugn och de är alltid två att det inte skulle vara några problem. Vadå, jag tömkör Bengan ensam och han är fyra också, det blir lite vad man gör det till :)

Efter det satt jag upp, han backade lite och krånglade men smidig som en katt smet jag upp. Tydligen är lika så det nån fix idé han fått när M har hängt på honom. Och varje gång han backat har hon klivit ner och flyttat pallen så han har väll kommit på att han kan göra så ;)

Men sen då, uppe på ryggen. Och där stod han, klappade och pratade mycket och sen började vi gå runt med honom. Och slutligen på rakt spår - anledningen att vi började på en snäv volt var för att minska risken att han skulle sticka iväg de första stegen. Och då for han iväg haha. Till M's stora lycka töltade han ett par steg, något han inte visat innan så det var kul! Sen var han lugn men spänd. Skrittade ett varv och gjorde lite halter och så :) Super fin med en ryttare med fett smile och en mycket stolt isis ägare ;)



En smickrande bild tagen för nån vecka sen på Mökkur



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: