Lite sugen...

... på att skita i storhäst och köpa mig en B eller C ponny att köra och tömköra istället. Jag tror jag ledsnat lite på ridningen och mitt självförtoende har verkligen sjunkigt i botten sedan Mellie stod på Öland. Tråkigt med inte så mycket att göra åt. Mitt arbete tar desutom så mycket tid att tävlingsdrömmen får ligga på hyllan några år till. Sen att mitt jobb tar så otroligt mycket tid, energi och ork är en annan bidragande effekt. Främst skulle en Cponny passa bäst. Dels för att min lilla mamma kan rida denne ibland samt jag men främst för att det är en hyffsat lagom storlek. Inte för litet och inte för stort. (Dock tänker jag ju inte sitta upp på en C-ponny innan den har musklat sig väl och kan bära sig själv bra. Har ju till och med tänkt tanken att rida in Bengan om några år när han är biff efter som att mina barn ska rida han i framtiden)

Så sitter och klickar runt lite nu och hittat ett par som ser riktigt fina ut hehe.

Typ: C -  Inriktning: Allround -  Kön: Valack -  Födelseår: 2006
En jätte trevlig kille som gärna gör mer än idag. Han är riden i alla gångarter, inte mkt utbildad. Tömkörd men inte inkörd, men säkert inga problem. Aldrig skadad el halt. Är det någon som vill ha en riktigt trevlig ridhäst så finns han här. Orädd. Kan vara kvar själv eller ridas själv även om det är roligare med sällskap. Lätt att hålla i hull, aldrig varit fet. Aldrig haft fång el liknande.
Maila eller ring om du vill veta mer.
Grundriden.

Typ: B -  Inriktning: Körning -  Kön: Valack -  Födelseår: 2005
Namn: Jackie
Vi måste hitta ett nytt hem för en ponny som trivs absolut bäst framför vagnen. Tycker mycket om körningen (även 6- åring kan köra honom i paddock och ute med vuxen bredvid) och skulle bli strålande i par! Kan givetvis ridas också av både små och stora barn, men med en bestämd ryttare. Ring för mer information.

Grundutbildad i ridning och körning. Kör med både rockard och marathonvagn.





Postat av: Maria

Det gick inte så himla bra tror jag..=P Valencia hade lite för bråttom, men hon hoppade banan och höjden var inga problem! Det var bara det att hon sprang som bara den=P

2011-11-04 @ 10:27:17
URL: http://teampv.blogg.se/
Postat av: alice

SKAFFA EN FJORDING!!!! då kommer jag typ avguda dig (a)

2011-11-04 @ 10:28:11
URL: http://binnastoy.blogg.se/
Postat av: Petra

Ååh, köp en fjording!! :D Den kan du ju rida också! :) Jag ääälskar fjordingar, riktiga personligheter och envisa som tusan! :D Och vältränade lite smäckrare fjordingar är även asläckra. Har du kollat typ klipp från fjord-SM? Jätte fina, inte alls såna där överfeta modeller...



sv: Det va ju inte alls så dyrt! Ska jag nog kika lite på också, spännande att kunna se både om det är dålig blodcirkulation eller är någon inflammation eller liknande :) Ska bli spännande att höra hur det går med dina! :)

2011-11-04 @ 23:04:00
URL: http://hovarotassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: