Om ett år ett år tillbaka.

Ett år har gått sedan 10 november. Och enligt min förra blogg satt jag på Mellie för första gånger, jag var också hemma hos Li tillsammans med Johan och Tove för våran vecko onsdagsmat + bonde söker fru.

November förra året var en rätt tung månad, jag bröt upp ett förhållande som var åt helvete. DÅ för ett år sedan var jag övertygad om att det var dags att dö då ;) Men tycker att slut resultatet efter uppbrottet blev fantastiskt bra!

Genom gick någon form av förändring desutom. Slutade snusa, klippte rak lugg och tog tag i mitt huvudvärks problem och fick glasögon.

Jag hade aldrig trott där, 10 november 2010 att jag skulle flytta till Öland och jobba med 400 mjölkkor. Inte heller trodde jag att Mellie skulle bli min absoluta drömhäst, hade heller inte kunnat gissa att vi ett år senare inte skulle ha nån framtid ihop. Att jag skulle äga min första häst år 2011 hade jag ju inte riktigt listat ut heller.

Det som gör mig nöjdast egentligen när jag tänker tillbaka är att jag mådde så psykiskt jävla käpprätt åt helvete men idag är otroligt nöjd över min tillvaro.

Man ska aldrig tänka att nu kan det inte bli bra igen, för den där smygande glädjen och lyckan är förädisk. En dag sitter man där och ler iallfall!

Men vad kommer hända om ett år?
Kommer jag jobba kvar på gården?
Hur ser mitt sociala liv ut?
Har jag och Bengan tränat för Anders Eriksson än?
Har jag köpt en till häst?

Jag vill hoppas att mitt nästa 10 november kommer se ut i den här stilen.
Jag jobbar kvar alternativt flyttat närmre Borgholm. Mitt sociala liv vill jag inte fundera på för förhoppningar sätter gränser och det blir ändå aaaaldrig som man tänkt sig men jag och Bengan har såklart tränat för Anders och vi jobbar nu med byten på töm. Bengan är smal också. Nån till häst har det inte blivit, satsar fullt på Bengan men jag håller ögonen öppna.


Hur såg ditt liv ut för ett år sedan? Hur ser det ut idag? Och vad hoppas du nästa år har att erbjuda?



Första åkmedturen på Mellie.




Postat av: Noomie

Tack för schabraktipsen! :D

2011-11-10 @ 12:15:14
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: paulina,l

Bra att du förstått det nu (att det inte bara finns dåliga dagar (; ) (: något du definitivt inte gjorde då. Glad att du har det bra nu Anna! (:

2011-11-10 @ 14:05:00
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Knas kom till mig 2006 direkt från travet och vi har under resans gång varit med om väldigt mycket tillsammans det får liksom inte plats i ett inlägg. Det senaste jag skrev om var detta.

http://qodrofenia.bloggplatsen.se/2011/10/13/6435412-en-av-de-varsta-resorna-knas-bjudit-pa/

Det finns en flik i min blogg som heter just Knas och där har jag samlat inlägg som rör just honom.

mvh/Q

2011-11-10 @ 14:45:40
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Petra

Bra att det mesta har blivit till det bättre och att du är glad och mår bra! :) Strongt att sluta snusa föresten! Vet inte hur många gånger jag har tänkt att snart, snart ska jag sluta. Nu har jag snusat i typ 7 år... illa :P



sv: Haha, men det är ju bra det! Då kan du ju i princip inte försova dig :P Dom senaste gångerna jag försovit mig är det inte ens någon som har ringt, vet inte om dom inte ens märker att jag inte kommit? haha :P



Haha, förhoppningsvis kommer det inga nya såna inlägg om sönderkörda bilar, så du får nöja dig med det som finns.. ;P



Ja det vore ju lite trist om dom gör det, får hoppas att dom både är smarta och hållbara! :)

2011-11-11 @ 00:48:11
URL: http://hovarotassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: