Underbara dag.

Jag är bara så himla glad och tillfreds idag. Sjukt egentligen med tanke på min pissiga vecka men mjölkpasset var så himla galet och positivt. Vilket var så himla skönt, skrattade och stimmade. Tror till och med att E bjöd på en dans där i dimman. Och korna var snälla och kalvarna var söta vilket de iof alltid är.

Var ute hos pollarna och gav de frukost med. Mina pollar går ju fortfarande ute, är inte så kallt om nätterna än. Imorse var den 7 grader (klockan halv 4 på morgonen) och det blåser inte. Tycker det är skönt, tror hästarna mår bra av det med. Iallfall Bengan, Bonnis är nog glad bara han får mat.

Så nu har jag börjat stöd fodra morgon och kväll till en början. Nästa vecka börjar jag med tre givor á en smockad IKEA påse med hö varje gång. Bonnis äter att själv efter som han vaktar maten så pass att Bengan kommer åt ett strå då och då. Bengan får en tuss som han mumsar på sen får gräset räcka (vilket det gör, han är fet).

Bjuder på massa bilder och en liten bild serie på mina herrar.


Bengan: *Hmm hans hög är större...* "Ska vi byta hehe?"




Bengan: "YES!"
Bonnis: Wtffff? Vart är högen?


Bengan: "fanken också..."
Bonnis: Haha suck idiot...



Bengan: hmm om jag smyger runt här så kaaaanske

Sekunden efter fick jag fort flytta på mig för då kom Bengan farandes i luften typ när Bonnis gick till attack ;)


Sen blev det mys stund med min prins.


Ruffsig kille? Morgon frilla typ...

Den där mulen är jag förälskad i.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: