Amen underbara du.

Idag kom det en tredje häst till mig, fast han ska bara stå här en vecka medans Bonnis ägare flyttar ;) Lilla Panks. Reflekterade över hur jädra små D-ponnier är.

Red Bonnis en runda med fokus på att han skulle fram - som vanligt. Till en början gick det sjukt bra och jag hade honom VERKLIGEN där jag ville ha honom, strålande mellan handen och skänkeln. Mhhm.

Travade lite på vallen och gjorde stora volter och sidvärts, gick bra tills han bara tvärt surade ihop. Tvärniiiiit. Nu ska inte jag jobba mer. Nehep, smart drag Bonnis - när du har en ryttare på ryggen som blir precis G A L E N på tjurigheter. Brassade igång han igen och tog en galopp, fattade hyffsat allert idag desutomde och försökte trycka på han lite. Bröt av - tvär nit. Då blev jag arg men deeet är en annan historia (Bonnis blev arg tillbaka men det var inte lönt att kriga mot the masters of master Anna Bengtsson) Tog en till galopp, bröt av samma visa igen. Nu dock sista gången tack gode gud annars hade jag hoppat av och lämnat han där ute på vallen. Mutter.

Tog två avslutande galopper på grusvägen och då var han riktigt fin! :) Så i det stora hela gick det bra, men känner att jag är i behov av att hitta nått som lockar fram motivationen i honom. Typ hoppa stenmurar, och det blir det snart!

Bengan körde jag med däck bakom och han är så himla frän! Han verkligen Ä L S K A R att få dra och att ut o gå. Han är så himla känslig för de framåtdrivande hjälperna att det är sjukt medans stanna är det tråkigaste som finns. Imorgon blir det stanna och gå träning och serpentin övningar runt träden. Känns välbehövligt!

En gullig film på bengan bjuder jag på med ;)



Postat av: Petra

Haha, sådär med läppen gör Max också när man kliar honom, skit gulligt! :D



sv: storlek 0 är den minsta av just det där märket tror jag iaf, det motsvarar en hovlängd på 102-109 mm.

Annars vet jag att easyboot har små storlekar, ner till 85-92 mm i längd. Men dom är lite smalare i modellen, så har man en häst som jag som har lika långa som breda framhovar så funkar dom tyvärr inte.

Men deras skor har kommit ut i en wide modell som är bredare, men som inte verkar ha kommit till sverige riktigt än, är beställningsvara.. :)

2011-10-09 @ 21:13:04
URL: http://hovarotassar.blogg.se/
Postat av: Petra

hahahahha, råkade klicka på enter av misstag :P Nä men vadå, den va väl rolig? Väldigt intressant och välformulerad kommentar om jag får säga det själv :D

2011-10-09 @ 21:14:38
URL: http://hovarotassar.blogg.se/
Postat av: Marie

Så fruktansvärt söt!:)

2011-10-10 @ 08:36:41
URL: http://mphotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: