Bus Bengan.

Ja idag skulle vi dragit däck men orkade inte leta upp ett däck så fick bli dubbla ikea påsar. Han var så himla pigg och framåt, med öronen spikframåt. Han verkar tycka att det är super kul att få dra vilket glädjer mig!

Han har blivit så himla cool med, reagerar inte änns på att påsarna prasslar och har sig!
Sen att han blivit sjukt känslig för rösten är också väldigt bra, behöver nästan bara tänka framåt för att han ska öka farten! Dock är det rätt trist att stå stilla så det jobbar vi mycket på :)

Tömkörde ute på vägen med påsarna i släp idag med. Jädra idiot bilister det finns! Jag är ute på vägen och då kommer det en husbil + en personbil i möte längre bort, 20 meter innan mig o Bengan kör idioten om! Kul. Dock brydde sig Bengan knappt när bilen kom susandes. Ja jag pekade finger, han var värd det. Hade god lust att kliva rätt ut i körfältet men dumt om Bengan skulle bli rädd. ÅHHH!

Sen i slutet av passet kopplade jag bort vårat bihang och körde slalom mellan träden i skritt, det var tråkigt tyckte Bengan som hellre ville hem. Men efter 15 mins traggel, höger, vänster, höger, vänster så slutade han att gå in i träden alternativt streta imot så då tog vi det i trav och då försökte snorungen sticka och tätt efter det drog han en vacker bockserie ;) Med mig hängandes i snörena, haha måste vart en läcker syn!

Efter ett tag gick det bra dock :)

GullBengan

Ser han inte lite smal ut här? (A)

 

 


Postat av: Petra

Duktig Bengan! :D Bra att du pekade finger åt idioten!! Hatar billister som inte visar respekt! Om inte annat som borde dom väl vara rädda om sina bilar, vem vill ha en livrädd häst i vindrutan? Idioter finns det gott om här i världen...



sv: Men jaaaa, gud va trög jag är! Klart att hjärnmens är hjärnblödning... haha, minuspoäng till mig! :P



Ja det är skittrist att det inte finns några bra vägar runt stallet. Skulle verkligen vara kul att köra in han. Eller det finns en massa fina grusvägar runt omkring, MEN man måste antingen gå på små skogsvägar eller ta sig via en landsväg där dom verkligen kör som idioter. Så det går ju inte iaf... :( Apropå idioter på vägarna, den vägen jag nämnde ligger precis vid stallet, parkeringen ligger i direkt anslutning till vägen. Så stallet ligger i princip direkt vid vägen, och där kör dom verkligen som IDIOTER, vet inte hur många katter vi har mist där. Dom flesta visar ingen respekt när man står precis bredvid och ska över utan kör i typ 80... Skitläskigt för det är en kurva från ena hållet så man inte ens ser utan får lyssna och chansa och kuta över typ. Vi har sommarhagarna på andra sidan den vägen och dessutom är det ridskola med fullt med småbarn osv.. Nä det är inge roligt med vägar fulla med idioter!

2011-10-06 @ 00:28:05
URL: http://hovarotassar.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilken fin kille du har!:)

2011-10-09 @ 17:19:39
URL: http://mphotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: