Galopp galopp bock

Longerade Bengan idag, han var super fin. Trots att det bara är andra gången han longeras så förstod han precis vad jag ville. I ena varvet krånglade han lite och skulle börja backa ifrån mig men alltid på samma ställe så efter att jag gått på honom lite där så slutade han :)

Övade endel övergångar för att få upp lydigheten och det gick riktigt bra, han var lite seg på att svara på travkomandot men till slut gav det med sig.

Fortsatte även träning i galopp, gick mycket bättre idag än förra gången. I början fick jag driva honom rätt mycket för att han skulle falla in i galopp och bara några steg men i slutet förstod han vad jag ville när jag "pussade" och fattade ett par gånger utan att jag behövde driva med pisken. Helt otroligt söt, i slutet orkade han hålla igång ett halvt varv vilket är en stor ökning från 3 steg :D Han verkade tycka att det var roligt med, bockade lite och kastade med huvudet. Buse!

Bild från i tisdags tror jag, finis!
Plockat bort pannbanden nu med, det klämmer lite när det är massa päls överallt.


-

anna axelsson om om ni anade...:
så söt! Var köpte du honom? Han liknar en ponny som jag skötte när den var föl!

Hej Anna!
Han är ifrån de småländska skogarna en bit utanför Vimmerby :) Enligt ägaren var han mer eller mindre ohanterad men han kanske sa fel? :P

Postat av: Paulina

Vilken sötnos!

2011-10-28 @ 12:55:25
URL: http://fotopaulina.blogg.se/
Postat av: Lisa - dressyrfocus

Gud vilken söt!

2011-10-31 @ 16:38:51
URL: http://dressyrfocus.blogg.se/
Postat av: paulina.l

Omg en till paulina måste jag börja kommentera med paulina.l, vad är dem oddsen??!

2011-11-01 @ 13:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: