Halt i lagens namn.

Tömkört Bengan precis, är hemma och äter en vända innan jag ska ut igen och rida Bonnis :)

Gjorde en frän fläta på honom som kommer upp senare.
Iallfall, de första 5 halterna gick utan problem sen började han tramsa och trixa lika många halter till. När vi kom ut på grusvägen kortade jag tömmarna så jag gick ganska nära honom för att snabbt kunna säga till honom.

Rent säkerhetsmässigt är jag en idiot men det strutar jag i ;) Så när jag stannade honom och han försökte vända kunde jag snabbt räta upp han samt följa med. När han backade så petade jag honom med långpisksknoppen i rumpan och när han krafsade gjorde jag likadant så till slut längde jag tömmen igen och det gick riktigt bra!

I slutet av passet när han var uppvärmd och fin, väldigt mjuk i munnen och allt stämde så knäppte jag om tömmarna så istället för bett till hand gick dom gjord - bett - hand. Och resultatet blev bättre än senast, kändes som att jag kom åt han lite bättre och samlade upp han korta stunder. Han är ju så himla pigg och framåt så då var det ganska enkelt att samla ihop honom, smackade lite bara så tuffade han på som innan! Sökte sig neråt fint och kändes avslappnad så är mer än nöjd över honom!

Nu ska jag ut och fortsätta, ska skritta Bonnis bort mot muren (Karl XV Gustavs mur faktiskt) och sen i kant med åkern och tillbaka på grusvägen. Får se om kvigorna kommer vara lika fästa vid honom denna gången med ;)

Min blivande dressyrhäst, eller?
Bara kasta på en 17 tums sadel och brassa iväg.


Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Officiell bloggare under Stockholm International Horse Show 2011

hahaha, så söt

2011-10-14 @ 22:42:55
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: