läskiga traktorer och djupa diken.

Skulle skritta ut på Bonnis idag, han kändes väldigt pigg när jag började rida och det är ju alltid trevligt!
Och när vi snart skrittat färdigt längs med vägen och ska svänga av på grusvägen så ser jag min chef komma med traktor och feta vagnen bakom. Har typ 100 meter kvar:
- Äh jag ökar farten i skritten bara så hinner jag
- Fanken jag hinner inte, börjar trava
- Bonnis ser att vi inte hinner alls och galopperar lite

Vi hann inte, saktade av och skrittar innan vi möter traktorn. Bonnis som inte alls gillar traktorer vänder och gör nån form av halvstegring. Sen stannade han och kollade med STORA ögon på det där som brummade förbi. Chefen bara skratta, snällt! Var faktiskt ett djupt dike brevid ;) Så gärna vill han ha sina anställda i livet!

Sen var han så himla allert och spänd som en stålfjäder men det sistnämnda släppte dock ganska omgående. Så utav den där gratis energin tog jag en lååång trav. Han var pigg och framåt och jag hade ett fett leénde klistrat i ansiktet. Dock var han tung i handen men efter lite tempoväxlingar släppte det men var hård i ena sidan. Dock kände jag att efter 3 dagars ledigt tar vi det imorgon :)

Nej men super nöjd!

 

 

Fin på denna ö!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: