svar på fråga.

Lovisa:
Hej! jag riden en ganska unghäst (7år) åt en tjej som inte riktigt har tid med henne. Jag har fått massor av tips hur jag ska få henne alertare och mer angagerad, tänkte även hör om du har något tips om hut jag kan få henne det? :)

Hej Lovisa!

Nu vet jag inte hur långt ni komit i utbildningen eller liknanden eller hur hästen är i sättet. Men bommar, övergångar, övergångar i serpentiner och tempoväxlingar brukar vara ganska taggande och något många hästar tycker är roligt om de har styrkan till det. Övningarna är även bra lösgörande övningar.

Och jag som är en stor talare för naturen säger ju såklart, rid ut. Träna i skogen, på skogvägar, i backar, över stock och sten. Engagemanget kommer ju när hästen gör något den tycker är roligt.

Många är lite nej tack till att just rida över stock och sten men detta är faktiskt något som inte är så dumt. Rid rakt ut i skogen helt enkelt. Hästen får använda sin egna hjärna, får kontroll över benen och kroppen och använder muskler de inte använder på vanligt plant underlag.

Lycka till och hör gärna av dig om du har fler frågor!


Kram Anna, Bonnis och Bengan

Postat av: Lovisa :)

Bra svar verkligen! Synd att jag inte får rida ut på henne själv bara, hon bockar osv. i skogen men bara för att det är kul :) Så småningom så får jag nog det :p

2011-10-18 @ 09:55:59
URL: http://rodskimmeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: