Tror jag har hjärnblödning.

Eller så är det bara hederlig huvudvärk. Hmpf.

Iallfall, skulle ju träna lite seriöst med Bonnis idag vilket gick åt helvete. Motivationen var på topp enda tills vi kom in till hagen och jag börjar sätta herren i arbete. När jag säger att jag aldrig ridit en segare häst så ljuger jag inte. Hade gått fortare om jag hoppat av och knuffat fram han alternativt satt på rullskridskor på hovarna och knuffat ner han för en backe.

Iallfall, en häst som är slö måste ju på nått vänster få fart för att sedan kunna samlas ihop så jag där "OHHH HEJ NU GÅR VI" Bonnis höll inte riktigt med. Travade lite och då var han piggare och flyttade lite för skänkeln etc men sen tröttnade jag. Jag är allergisk mot slöhet, får utslag över hela kroppen och tappar håret.

Så sket i det seriösa arbetet efter 20 minuters plåga och skrittade iväg mot grusvägen och tänkte att ÄH VAFAN bära eller brista, nu tar vi en galopp.
jajamensan, det gjorde vi också. Helt kravlöst förutom att han skulle gå i rätt galopp. Då kändes det som att vi iallfall åstakomit något bra detta pass, kändes bra att han tog galopperna. Dock efter ett par meter i fullkomligt okontrollerad trav men ärligt - han fattade galoppen och jag var nöjd sen om han gjorde det med benen överallt eller i en fin kontrollerad trav eller inte bekom mig inte alls.


Postat av: lisa landgren

Fin blogg, verkar intressant! Kan du inte skriva ett inlägg om dina hästar då jag är ny läsare och lite nyfiken..? :)

2011-10-05 @ 20:08:56
URL: http://lisasdian.blogg.se/
Postat av: lisa landgren

Haha varsegod :) tackar, men det är ingen storhäst utan en d-ponny!

2011-10-05 @ 21:37:04
Postat av: alice

segare än bandit? ;o

2011-10-08 @ 15:58:37
URL: http://binnastoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: