What a lovely day.

Idag ska jag baka (kors i taket, det händer typ en gång per 100ade år) macrons.

Anledningen: Vi har en tävling i lagårn, man använder små röda ploppar i mjölkmaskinerna om en ko bara har 2 eller 3 fungerande spenar för att de överblivna spenkopparna (de man sätter fast på kons bröstvårta) inte ska stå och suga luft.

Vi är ju två som jobbar nere i karusellen där korna mjölkar, en som torkar av och mjölkar ur och en som sätter på mjölkmaskinen. Den som sätter på maskinen blir alltid så irriterad när det sitter trespens ploppar i maskinen som inte ska vara där då den som torkar ur ska ta bort de/dom och det har vart tävlingen - att inte glömma en enda. Min kollega vann detta så jag åker på att baka.

Så nu ska jag åka och handla ingredienser så idag ska ni få bilder på lite bakning ;)

Efter jag handlat ska jag rida Bonnis och tömköra Bengan. Idag med ett däck efter tror jag :D
Bonnis ska jag rida i hagen tror jag, ska arbeta igenom honom lite då han igår hellst bara ville rusa och det ville inte jag. Så idag blir det tempoväxlingar, ska även ställa ut ett "hinder" bestående av IKEApåsar med grejer i. Varför? Jo därför att det är utmärkt att använda cavalettihinder vid tempoväxlingar! Samt vid raktriktning. Ett hinder kan man variera till 1000! Nedan ser ni ett par olika ;) X = halt och sträckplupparna sidvärts, raka hörn är bak/framdelsvändningar som jag håller på att träna med honom. Det är svårt tycker han!

Så Bonnis lär få svettas idag men det behöver han. Han var väldigt framåt och pigg igår men red väldigt lätt, lite tempoväxlingar bara efter som han stått ett par dagar men kändes som att jag idag skulle våga klämma i lite mer :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: