2. När och varför började jag rida.

Jag började rida när jag var ungefär åtta år på ridskolan på östa sidan av öland hos stall ninni svensson. Hade väll inte direkt tjatat men hade alltid tyckt hästar var spännande från när jag och min familj bodde på landet utanför linköping men då hade vi inte råd.

Det hela började väll med ett min bästa kompis skulle börja rida där och då lyckades jag övertala mamma och pappa om att jag skulle få börja också. Tog en intensiv sommar med två lektioner i veckan i 2½ månad, lärde mig otroligt mycket på korsningsponnyn Ronja. Galopperade, red lätt och kunde rida utan ledare sedan vid terminstarten hösten där efter.

Sen rullade allt helt enkelt på. Var i stallet så ofta jag kunde och cyklade även ut dit (vilket är ungefär 1½ mil från där jag bodde) bara för att få vara i stallet ett par timmar.

Hur och när börjdade DU rida?

(Lady och jag för många år sedan, min första medryttarhäst som jag även tävlade)



Postat av: Tove

Vilken fin blogg du har!:D

2011-09-17 @ 23:28:56
URL: http://ingakommentarertack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: