Ah lovely sunday!

Idag skiiiiner solen och fåglarna kvittrar (antar jag, det enda jag hör här inte är The Lonley Island och mina katter som skriker på varann) och idag ska jag städa stallet, in med nytt spån i boxarna, ringa och se om jag kan köpa hö någonstans och rida Bonnis + tömköra Bengan.

Tänkte på det igår när jag stod och smörjde alla grejer, hur nogranna är ni?
- Smörjer Du efter varje ridpass?

Själv är jag sjukt mycket petant och smörjer alltid alla träns (även de jag inte änvänt för dagen om jag orkar) och snurrar ihop tränsen, gnider alltid av stövlarna och Bengans sadelgjord. Har faktiskt lite ångest om jag går från stallet och inte smörjt. Hatar skitig utrustning och om den inte hänger snyggt :o


Haha nu är min sadelkammare inte riktigt så tom, har 70elva täcken vid den där pinnen, sen en fodertunna efter den. Vid höpåsen står två plastbackar, en med 10 kg morötter och en med lite grejer jag inte använder. I framkant hänger en sadel och tömkörningsgjorden. Sen har jag två hinkar med rycktgrejer med.

Ska köpa in lite saker till sadelkammaren sen:
- Krokar
- Sadel + selhängare
- En korg man kan hänga över kanten


Postat av: Lina - Team Hippoteket

Jag putsar om det blivit svettigt eller blött och inför träning och tävling. Sadelgjordarna blir i princip putsade varje dag

2011-09-25 @ 12:34:18
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Nilselida

I am really impressed!!

2011-11-16 @ 13:50:02
URL: http://nilselida.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: