and who tha heck am I?

Trevligt att jag faktiskt har ett par besökare om dagen nu och igår må jag säga att det vart otroligt väl trafikerat med tanke på att bloggen nyss är åter upplivad. Väldigt rart av er!

Iallafall, nu såhär på morgon kvisten.

Uppe till vänster är sån jag är och som jag ser ut.
Mitt namn är Anna och jag är 19 år. Jag jobbar på Ölands största mjölkgård och vidrör ungefär 1550 spenar varje pass (så på en heldag blir det ungefär 3000 stycken...) annars kan man väll säga att vi har 400 mjölkande kor om det gör det enklare. Jag tog studenten i år efter att ha studerat naturvetenskap - lantbruk och är nog det roligaste jag hitlils gjort i mitt liv. Rekomenderar internat skola varmt!
Gården, mitt hus och stallet ligger på öns sydligaste udde i hålan som gud glömde - Ottenby. Där är jag den yngsta tjejen som är bosatt utan föräldrar (faktum är att jag är den yngsta tjejen totalt) jag är även enda tjejen som inte är förlovad i Ottenby som är fast bosatt här. Annat otroligt onödigt vetande är att kungen har sin jakt stuga cirkus en kilometer från min ytterdörr.

Hästar är ju vad denna blogg allt som oftast handlar om, intresset till detta magnifika fyrbenta pälsdjur uppstod när jag var åtta år gammal och började på ridskola. Där hängde jag i ungefär 6 år dag ut och dag in tillsammans med en drös knasiga polare och en knasig welsh mountain ponny vid namn Candido. Slutade där när jag var ungefär 14 år och började på Aledal och utvecklade ett stort intresse för dressyr. Kan bero på att bytet av ridskola innebar att jag lärde mig tusen nya saker...

Hur som hur, året efter hade jag min första sommarponny O'Key och började även rida i hans hemma stall. Jobbade där kan man nog mer kalla det för slet gjorde jag som en slav många gånger. Men ansvar kommer sällan gratis och kan nog tacka det stallet idag för min höga arbetsmoral. Red där någonstans mellan 2-3 år och red otroligt mycket olika hästar.

Nu de senaste två åren har det mest blivit små glin, har alltid vart extra förtjust av unghästar men inte riktigt känt mig säker. Gjorde ett projekt arbete i skolan som handlade om just unghästar och lärde mig ganska mycket av det. Kombinerade det med att vidareutbilda C-ponnyn Fendi.

Nu sitter jag här, har en knasig tre åring och världens bästa fyra åriga fjant. Om ett år är målet att Mellie ska gå kvalitén och att Bengan ska köras. Spännande!

(Lady och jag tusen år sedan)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: