för när man ser

...att det blöder det är först då det gör ont.

Idag står det tömkörning på schemat med Bengan, åh kan knappt berga mig tills min tömkörningsgjord kommer hem så man slipper lägga hälften av koncentrationen på vart man har tömmarna. Han är ju så pluttig så att det krävs bara att de slackar tio centimeter för att de hux flux ska vara mellan frambenen. Omöjligt!

Vad ska ni göra med era gullungar idag?

Allra helst skulle jag vilja hoppa upp och träna byten slutor och öppnor idag men det kan ju bli lite svårt att utföra det ;) Men en vacker dag ska Bengan kunna göra det på töm! En jäkligt vacker dag...

Mellie däremot får stå idag, börjar misstänka att hon har ont någonstans sedan alla överstegringar vid lastningarna för i mitt huvud är det inte normalt att en häst är så förbannad som hon är. Hon är tjurig i hagen, i stallet, när man kliar henne där hon i normala fall äääälskar att få sig lite pill. Endel är säkerligen trots också, självklart men allt kan inte vara det.

Och den hemliga hästen ska snart besiktigas så snart har jag en tredje ståendes i stallet! Och även det en unghäst!

(På bilderna har vi Fendi f. 2007 som jag vidareutbildade hösten 2010)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: