mys!

Åh var ute i stallet förut i det otroligt härliga vädret!

Tog in båda pollarna efter som Bengan skulle få stå och chilla lite. Han har blivit så himla lugn i boxen nu, han har ju aldrig stått i box innan och förut var han orolig och gnäggade mängder (förstår jag de, han ser ju inget). Ska byta boxdörr till han så han kan se över har jag tänkt :)

Iallfall, longerade Bonnis som för dagen var hyperpigg. Drog en liten bock när jag skulle ta ut honom men snäll som han är så var det också det enda. Unghästbus ;)

Väl ute sen i linan så var han riktigt fin, lyssnade bra på rösten och ja var trevlig! Han galopperade till och med i båda varven så nu blir jag ju ännu mer pepp på att få denna månad överstökad så jag kan börja galoppera!

Tyvärr har han tappat en sko inatt och min hovslagare ska på utbildning nästa vecka i uppsala :( Nu kanske ni tänker, finns det inga andra hovslagare? Nix, jag bor som sagt längst ner på denna helvetes ö och det andra hovslagarna runt Kalmar/Öland hållet åker inte så långt för att sko en häst. Tur att han är jäkligt duktig!

Filmade Bonnis så den kommer upp ikväll :)

Bengan och jag hade lite mys i boxen, han har sånna snälla ögon insåg jag då! Kälek.


Postat av: Petra

sv. Ja det där med fetma är jag bekant med ;P Faktiskt riktigt jobbigt och knappast hälsosamt.. Men ser att Bengan ligger i hårdbanting med munkorg och allt :) Min ponny blir tjock bara han kollar på mat, otroligt lättfödd. Vet inte hur många gånger han har bantat, eller ja han gör det typ konstant ;) Nu håller vi också på efter betet att förminskar kaggen! Går framåt iaf :)



Gud va skönt att kunna ta hand om hästarna på dagen när det är ljust nu när det börjar bli mörkt :) Inte alls avis!

2011-09-30 @ 23:15:56
URL: http://hovarotassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: