Lugna bullar...

... igår. Eller inte!

Klev upp vid nio, kastade i mig ett par pannkakor och for mot granngården för att rida Mökkur. Nu har M börjat rida honom ett par dagar i veckan så höjde kraven ett snäpp och har nu börjat med de ställande tygeltagen och att han ska flytta sig för mina skänklar. Ytterskänkel vet han redan att när den används ska han flytta innåt och innerskänkel har han nått om nått koll på med men vi fin lirade lite.

Efter en stund när han rent logiskt sätt skulle vara varm i kroppen märker jag hur oliksidig han är, i höger varv hade han super svårt att böja sig genom kroppen och ställa i nacken. Han kollade utåt, sköt ut bogen. Provade att snurra honom i detta varv för att snabb märka att han korsade benen likt en framdelsvändning istället för att gå på en liten volt.

I vänster varv böjde han sig fint genom kroppen och ställde lätt i nacken. Testade även att snurra honom i detta varv för att få nått att jämföra med och här gick han på en liten volt och tvärade inte som i andra varvet.

Kort efter det satt jag av och var nöjd, han hade vart duktig. Kände igenom bogarna på honom och hittade två punkter som inte kändes helt okej och som han reagerade på. En på vänster sida uppe vid manken och en på höger sida ner mot benet. Så M ska ta kontakt med L som var ute och kollade Bonnis och Bengan i höstas. Lite termografi och biolight behandling.

Efter att ha ridit Mökkur så for jag hem i ilfart för att duscha, fixa iordning mig och bege mig likt en blixt till Borgholm för att besikta bilen. Var bombsäker på att rudolf inte skulle gå igenom efter som jag glömt kolla både olja och lampor. hade inte förvånat mig om det var nån liten positions lampa som dött så jag hade fått ombesiktiga men icke allt var så fint så! Sen åkte jag in till Borgholm och tog en liten fin körkorts bild, har ju fortfarande snart ett år efter att jag tog körkortet inte skickat in papprena men nu jädrar!

Ja min bil heter Rudolf, den är ju röd som hans mule liksom.

Stekiga som få!





Postat av: Judde

Vilka söta hästar du har! =)

Hur länge har du haft dem? ^^

2012-02-17 @ 20:08:32
URL: http://ryttareochkusk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: