att ha...

...unghäst är krävande.
De frestar på ditt tålamod.
Det känns som att man tar ett steg fram och två steg bak.
Det känns som att alla är bättre än en själv.
Gör jag rätt nu?

Första ridturen utan ledare.
Första uteritten.
Första galoppen.
Känslan när allt faller på plats,
de finner balans och börjar arbeta rätt.

Tre års testet.
Hur stolt man kan vara när man springer med enligt sig själv, världens finaste tre åring.
Första hoppet uppsuttet.

Alla bus, bockningar, stegringar, grinigheter.
JAG TÄNKER INTE GÅ FÖRBI DEN DÄR BUSKEN!

Kvalitén.
Nervositeten över att hoppa en hel bana med hinder framför mängder av ögon.

-
Det finns tusen anledningar till att inte skaffa unghäst, men också tusen anledningar till att göra det.
Viktigast är att du aldrig jämför men kollar hur andra gör.

Mellies och min första "tävling", CR bommar på marken endast för att förbereda oss inför tre års testet.



Postat av: Noomie

Tack för 'tipsen'! Jag ska försöka bli mer positiv, dock så är det lite segt när man aldrig har någon att rida med och jaa.. du läste ju resten. Jag har faktiskt ingen annan riktigt bra tränare som åker ut + att ridbanan som jag har tillgång till hos grannstallet är urkass, min hovslagare har avrått mig från att rida på den osv... Men, jag får se hur det går!

Ja, hans pappa är ju Arab. Men det märks absolut inte i hans huvud, han är mer som en hmm.. sengångare i huvudet haha, och världens snällaste. Han har aldrig gjort något dumt, eller överreagerat liksom(':

2011-09-12 @ 18:37:51
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Noomie

Vilket bra inlägg förresten! Fick upp hoppet lite när jag läste det! (':

2011-09-12 @ 18:38:25
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: