Bengan.

Är en liten buse! Först vill han inte in från hagen, farligt att lämna tryggheten. Men så fort man är utanför hagen så kan man glatt trava bakom mig mot stallet ;)

Borstade, redde ut man och svans samt friserade svans och klippte "glugg" mellan pannlugg och man så nu ser han fräsch ut igen! Bonnis har vart och gnagt på halsen på stackars också så han har en remsa på halsen som kan liknas med Kim Possibles naken råtta.

Iallfall, tömkörde för första gången en sammanhängande runda runt gården. I det stora hela var han riktigt duktig, han snurrade ett par gånger, käkade massa grus, la tungan över bettet och trampade på min högra fot (ja den är skapligt blå nu efter att blivit torterad av två hästarpollar) men vi tog oss runt! och var desutom ute och traska på vägen :D Längtar så himla mycket tills min gjord kommer hem så jag kan koppla på inte-äta-grus snören ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: