Töntkörning.

Igår var jag och mannen min ute och tömkörde Bengan, han blir bara duktigare och duktigare och satte hemvägen klockrent! Härligt kan jag ju säga!

Han har lite svårt för det där med att stanna för det är så himla tråkigt. Kan bero på att jag valde att lägga upp arbetet som så att han först och främst ska tänka framåt hela tiden och jobbat mest på att han ska ta drivningarna vilket han gör nästan felfritt nu.

Innan när vi skulle göra halt snurrade han men det har han lagt av med nu men däremot har han svårt att stå still tills jag ber honom att gå igen vilket vi måste jobba på! För sen ska han kunna stå still tills jag klivit ur vagnen och klivit fram till honom, viktig säkerhetsgrej! Samma sak om det kommer en bil eller liknande som vi måste stanna för, då måste han kunna stå still!

Planerar att i nästa vecka ställa ut lite slalom stolpar och andra fräsiga saker att gå runt, gå över, stanna mellan. För att aktivera hjärnan och finslipa lite efter som att vi i början av näst nästa vecka ska börja träna hans säkerhet på oförberedda grejer så som prasslande plastpåsar och så vidare. Spänningen stiger! Kanske kanske har vi vagn efter oss i början av december :D

Tönt-Bengan.

- Grimskaft som tömmar fungerar utmärkt om man har en ponny som roar sig med att snurra, går 1000 gånger fortare att hindra ponnyn från att vända sig
- Han bantar, ja fast det syns inte
- Ja min outfit är gudomlig, lätt dagens!

 

Halt i think!

 

kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: