installning, hur gör du?

“Nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending.”
-

Hösten är här, regnet piskar och ja vissa dagar är riktigt fina - typ som den idag. Fast som Zoran på P3 konstaterade idag var att vädret var fint utanför deras fönster men att det kanske inte var det över allt. Iallfall, här är det blå himmel och vindstilla för en gångs skull.

Jag har börjat ha regntäcke på Bonnis, det är kallt om nätterna nu och på dagarna är det inte så himla trevligt heller. Må hända att termometern visar 12 grader men vinden piskar blir det fanken inte varmare. Men när ska man egentligen börja täcka? Jag kan inte riktigt gå efter min egen kropps termometer för den är det något allvarligt fel på, använder redan vinterjacka och långkalsipper.

Jag resonerar lite såhär i den frågan, som Bonnis då - svårfödd och ingen övervikt + ingen björnpäls. Ja till täcke, efter som att jag inte vill att det han stoppar in i munnen ska läggas direkt in i kaminen utan läggas som ett fint lager bomull kring hans gigantsiska kroppshydda.

Bengan däremot, späcklager elgrande och början till björnpäls á shettlandsponny. Han håller på och bantas och ja det låter grymt men jag låter honom frysa av lite fett.

Men när börjar man stalla in då? Jag brukar börja stalla in ungefär när första frosten kommit, då börjar man närma sig nollan om nätterna om man inte redan är där. Innan dess använder jag aningen tjockare täcke på natten och inget/regntäcke på dagen.

Hur brukar du göra med dina hästar/i ditt stall?
Går dom redan inne om nätterna?

Postat av: Catharina

Sv: Jaha men du borde testa :D Så himla kul ju haha :D fast det är ditt val ;)

2011-09-16 @ 15:07:57
URL: http://systrarnacarlsson.blogg.se/
Postat av: Karin

jag börjar efter höstlovet och mina går utan täcke tills jag stallar in dem för då blir dom även klippta. Jag har en nordis och en travare med gott om hull och får päls så det är ingen fara för dem att gå ute!

2011-09-16 @ 16:47:10
Postat av: Julia

Melroose började stå inne nu i veckan då vi har haft bara 1-2 grader här på natten och massvis av regn och storm... Men hon går ute från ca: 7.00-22.0

2011-09-16 @ 23:14:06
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: