Vilken helg!

I lördags begav jag mig till Gamleby för att senare på kvällen gå ut på krogen. Efter som att jag skulle ha på mig en t-shirt som slutade vid naveln så tänkte jag att "aaah jag vill ju inte se höggravid ut så jag skiter i att äta".
Smart, en påse Polly Rocks (som förövrigt är guddomligt goda!) och en energidryck och sen börja festa var inte det smartaste draget jag gjort i mitt liv. Kvällen var knasig, hade roligt förutom att jag bar mig oprofisigt åt. Kalvade som en jag vet inte vad! Gick runt barfota (mina 14 cm höga skor med öppentå var inte så bekväma efter timmar av dansande) och tappade bort min kamera. Ska ringa till bussföretaget vi åkte dit med och se om den låg kvar där annars har någon stulit den :(

Kvällen började förövrigt med att två medelåldersmän fotografera min rumpa med argumentet "kvällens sexigaste". Kände mig ju eh, otroligt smickrad? Eller inte.

Dagen efter - söndags - igår - helvetes dagen! Åkte till Målilla för att kolla på Mellie som står hos Per Svensk, hon såg ut att trivas och det lugnade mig lite. Han berättade lite hur jag skulle bemöta mig mot henne:
- Alltid lågt och avslappnat huvud. A L D R I G högt huvud vid hantering om hon tar upp huvudet - stanna, lätt tryck i nacken.
- När hon vänder arslet till, ge henne några chanser och tar hon inte dom så ska man säga till henne på skarpen.

Det är framför allt vid sparkarna jag blir så himla osäker på hur jag ska bemöta henne. När har hon fått sina chanser? Vad händer om hon går på lite till när jag säger till henne? Liksom ska jag stå där och dänga henne?

Viktigt underströk han att jag säger till i exakt rätt ögonblick. Mängder av beröm när hon gör rätt och ja ett konsekvent bemötande helt enkelt.

Tyvärr är ju kameran borta så kunde inte knäppa några bilder, mutter. Men ska ner dit igen denna vecka och kolla på när han tränar henne!

Helvetes dagen sa jag ju ja, det ÖSregnade när jag skulle åka hem. Jag trött som en jag vet inte vad, körde bil var jag absolut inte kapabel till men jobbade ju idag så det var bara att limma upp ögonlocken. Hade bannemig vattenplaning hela vägen mellan oskarshamn och mönsterås vilket är en timme, kunde til aldrig styra och nej det var jävligt hemskt! Kunde köra i 50-70 km i timmen och resan som brukar ta 1½-2 timmar tog T R E timmar. Weah, död imorse klockan 3 efter 4 timmars sömn.

Hur har eran helg vart? Bättre hoppas jag?

Från vänster: Sofia, Li, Jag, Josefin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: