Country roads.

Idag stod det trav på schemat men blev en hederlig skogrunda med både galopp och trav. Hon var super fin och lyssnade otroligt bra - precis så som jag vill ha henne. Märkte dock tydligt att hon är svagare i höger galopp och därför kommer morgondagens arbete bestå utav longering + avskrittning i skogen.

Visst vill man ha en liksidig häst?
Jag vill absolut ha det efter som att min förra var väldigt oliksidig och alla grunder sätts nu för hur hon kommer att bli som full vuxen. Väldigt viktigt att hålla detta i huvudet, alla mina "olater" måste jag ständigt komma ihåg och rätta till för att inte göra det till det rätta för henne. Jag vill skapa en häst som alla kan rida för då anser jag att jag har lyckats.

Nu ska jag återgå till nattens festligheter, studenten om 2 månader!

Tack för alla underbara kommentarer jag fått idag, fortsätt så :D

¨
(langar en repris)


Postat av: Lina

Kul med en unghästblogg, då kan jag få lite ideer till min =)

2011-04-06 @ 22:35:44
URL: http://liinadolk.blogg.se/
Postat av: HB

Tja! De där med oliksidighet vet ja precis hur de är. Hela min sadel har ju jag gjort ojämn för att jag sitter så snett. Jag sitter lixom "i vänstervarv" med kroppen oavsett om jag rider i höger elr vänstervarv.. Så de tränar ja skitmycket på nu hela tiden när ja rider, även om ja bara skrittar på långa tyglar.. skitjobbigt att inte vara jämn i sidorna själv.. :P

2011-04-06 @ 23:40:36
Postat av: Isabella

SV; vilket datum är det? :D väntan efter studenten var nästan värst en - två månader innan, då var det ju så retligt nära ;P haha.

2011-04-07 @ 09:29:12
URL: http://annaisabellaa.blogg.se/
Postat av: Yohanna

Ursnygg häst!

2011-04-08 @ 08:13:34
URL: http://yyohannaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: