Proud as hell.

Ibland blir man så himla stolt, när allt bara fungerar och det känns så himla bra! När man får se resultat för sitt arbete, att det man gjort har vart rätt. Så kände jag igår när jag red hem från ridhuset. Allt traggel på volten med tösen i longerlina har givit resultat.

Red som sagt upp till ridhuset med Tina och Bonnis, han skulle bli hoppad för första gången sedan Li köpte han. Han var jätte duktig!
Mellie tyckte hindrena såg läskiga ut, sockerbitarna kunde ju attackera. Men till slut gick hon över, mest som en rolig grej (jag hoppade alltså inte) men iallfall. Dagens stora mål var att galoppera i ridhuset och jag kan erkänna - jag var jävligt nervös. Dels för att det var mycket folk i ridhuset och för att vi ridit så pass lite i ridhuset så jag visste inte om hon skulle orka efter som att utrymmet är mindre och underlaget tyngre.

Första galoppen var tung, vi kom inte änns upp i galopp men sedan så lossnade det och hon höll igång ett helt varv. Vänster varv är hennes svåra varv så i höger fattade hon nästan klockrent och det värmde i hjärtat. Tog en galopp till i vänster efter som att det inte gick lika bra i det varvet. Hon har bra tempo och känns stark och fin.

(Mellie i november)


(Mellie 1 april)


Postat av: lina holmbom

Jag gillar Camaro M avkommor! Så spänstiga och smidiga, Jag tränar med en som äger ett Camaro M sto lite humör har hon allt men hon hoppar skitbra ;)Lycka till med din! Ska bli spännande och läsa =)

2011-04-08 @ 08:21:05
URL: http://blog.skrotpilot.se
Postat av: lina holmbom

Jadu jag har ett helt gäng =) 6 stycken snart 7

-94 avelsto dräktig med Bravour fölar i Maj SWB

-10 e.Nintender SWB

-99 e.Robin z SWB

-05 e.Palotus ( dressyrstammad )SWB

-06 e.Artist SWB

-95 shettis ;)

2011-04-08 @ 08:30:53
URL: http://blog.skrotpilot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: