glad ryttare är...

en glad häst.

Red ut barbacka på Bonnis idag, för första gången. Bara det att komma upp på huset var ju en gymnastisk övning utan dess like. Jag är galet ovig, upp på pallen och sen försöka kravla sig upp utan att dra runt schabrak + padd vad en bedrift ska ni veta!

Hopp o iväg, pigg var han. Och nervös var jag. Kändes lite ovant, man kommer ju så himla nära inpå liksom så tog en liten stund innan jag slappnade av.

Men han var grymt fin, var riktigt kul att rida. Särskilt när jag märkte att tömkörningen hade gett endel, han var mycket känsligare för rösten och det var skönt. Använder samma komandon som på Bengan och målet är väll att jag ska kunna använda rösten så mycket som möjligt :)

Han var pigg och allert, jobbade mycket sidvärts och öppnor/slutor. Lite segt i början men sän räckte det med att jag vinklade om höften - kollade dit jag ska och la om sänkeln så flyttade han. Väldigt trevligt!

I traven försökte han sticka med mig en gång (eller tanken for nog igenom huvudet) kul sa jag. Han brukar ju inte tagga direkt.

Kändes lite som att vi kanske hittat något som passar oss båda, jag upplevde det lättare att få ihop och upp på bakdelen utan sadeln. Jag slappnade av bättre och då även Bonnis. Kul.

Ska testa igen imorgon och se om det bara var en engångsföreteelse ;)

Skoj att jag strax innan vi var på gården nästan druttade av. Dessa jädra bilister! En minibuss kom farandes och Bonnis tog ett bamse skutt ner i diket. Men jag satt kvar. Och sen skulle vi rida förbi en bil som stod still (han är inte rädd för bilar det var bara dumheter) så gjorde han en mini capriol. Jag satt som gjuten, lite fränt tyckte jag!

Hoppade av efter det, han ska inte lära sig massa dumheter :p

 


Postat av: Ida *yh* Alfredsson

Du kan ju inte fuska med pad och grejer =P

2011-11-15 @ 22:37:37
URL: http://wooolengirl.blogspot.com/
Postat av: Noomie

Mysigt! :D

Tur att det gick bra med minibussen. Som sagt, dessa jävla bilister! >.<

2011-11-16 @ 15:12:11
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Petra

I löööv barbacka, som du säkert har märkt ;P Man får en helt annan närhet och kontakt, och når runt på ett annat sätt. Jag kan absolut inte rida Max lika bra med sadel som barbacka.. :P Synd bara att det är lite skumpigt! haha, nä men det är underbart, och varmt på vintern också! :) Kul att det gick så bra med Bonnis ponken :D



sv: Haha äh, det är naturligt att bajsa! ;) Men vet fortfarande inte varför jag har det bild? :P haha

2011-11-17 @ 00:33:30
URL: http://hovarotassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: