Onsdag.

Idag ska jag in till Kalmar för att handla lite grejer till på fredag då vi ska fira min kompis som fyller 18. Själv ska jag vara nykter och duktig och köra damerna in till krogen (ska faktiskt ut på krogen också, första gången i mitt snart 20 åriga liv som jag går ut nykter, dags!) och nått att ha på mig på lördag (då ska jag inte vara nykter däremot. Snart kommer vintern och då kommer jag få sitta hemma så gäller att passa på haha)

Sen ska Bonnis tömköras och Bengan borstas. Mys!

Sitter och överväger om jag även ska köpa en pessoasele. Jag har bara bra erfarenheter av den men är det nån som har nån negativ åsikt om denna så vill jag gärna höra det :)


Postat av: Frida

Pessoaselen är ungefär lika gullig mot hästens mun som en töm bakom rumpan är vid tömkörning, dvs inte alls ;) ännu värre t.o.m eftersom rycket kommer i varje steg och inte bara för ytter bak.

Bättre vore att skaffa nån form av band (helst elastiskt men med skydd för klämrisk) och fästa runt hästens bakdel för att den ska hänga med :)

2011-11-09 @ 11:31:58
Postat av: Tove

Du skrev tidigare i ett inlägg att du inte tyckte man skulle ha yttertömmen runt bakdelen på hästen när man tömkör då de rycker i munnen. Då undrar jag hur du tänkte kring pessoaselen? Då min uppfattning är att det ger samma effekt som att ha tömmen bakom rumpan.

2011-11-09 @ 13:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: