Det där med att traska i snö...

... är ett helvetes påhitt!

Ja, imorse och större delen av dagen har det vart snöstorm men där runt 3 tiden klarnade det upp och jag kastade mig in i bilen. Hade ingen lust att harva runt i ridhuset idag och inte Bengan heller.

Glad i hågen gav vi oss ut i den omkring 40 cm nya snön. Till en början var det plogat och jag tänkte att det här kommer ju gå hur bra som helst! Iförd mina arbetsstövlar med stålhätta, termobyxor, jacka, skidvantar, mössa och lager på lager in under det.

Efter tio minuters promenad och den plogade vägen hade försvunnit för ett bra tag sedan hade Bengan lugnat ner sig, han insåg uppenbarligen att det var JÄDRIGT jobbigt att trava i snön och var bättre att lyda det där bihanget som hängde bakom. Istället kunde man göra små söta caprioller, stegra lite och ett och annat bocksprång.

Kalas kul... tyckte inte det där bihanget som...:
1. ... var enom blöt av svett
2. ... var as trött
3. ... hade kramp i mage och vad

Vi vände efter de tio minutrarna och tog en lugn och fin trav, lättare sagt än gjort. Hur lugnt han än gick fick jag kämpa som aldrig förr för att änns ha en chans att hänga med.

MEN imorgon ska vi ut igen i snön om det inte är pissväder, bihanget behöver nog röra lite på fläsket!

Tyvärr glömde jag mobilen i bilen men bjussar på en bild från igår.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: