Criminal.

Ja, själv presentationen stod det på menyn då (skulle kommit upp i lördags).

Anna Bengtsson var mitt namn, är en lagom galen och skruvad 19 åring. Jag går naturvetenskaplig linje med lantbruks inriktning på internat skolan "Gamleby gymnasiet". Jag jobbar för tillfället med grisar när jag inte går i skolan och detta är något jag förutom hästarna jag brinner för.

På fritiden umgås jag med kompisar, pluggar upp mina betyg och såklart håller på med hästen.

Ridningen är något som funnits i mitt liv sedan jag var 8 år då jag började rida på ridskola. Dessa år var nog de absolut roligaste och sjukaste åren i mina liv, vi var ett väldigt sammansvetsat gäng med små flickor. Du vet säkert hur det var, bus ständigt!

Jag var redan då lite av en mes, jag är nog född som dressyrkärring när jag tänker efter... Tävlade hoppning lite smått men hade alldeles för höga krav på perfektionism redan vid 10 års ålder att det helt enkelt inte gick vägen.
Red på en liten halv seg, vatten rädd, vit Welsh Mountain Ponny vid namn Candido som jag skulle vilja säga format min beslutsamhet med hästar.

Några år senare bytte jag ridskola till en som var lite bättre och utvecklades väldigt mycket.
Fick samma år hem min första sommar ponny vid namn Köhl's O'Key och han lärde jag mig otroligt mycket på. Gamle farbrorn var en riktig självförtroende byggare. Stallet han kom från fortsatte jag rida hos i ungefär 2 år och där tog jag mig ann min första unghäst. En varmblods vallack, Vida's Deloro. Han hade tuppspatt minns jag dock och nej, det blev inte mycket ridhäst av han (; Vid detta tillfälle var jag 14 år ungefär.
Red alla möjliga hästar i detta stall och utbildade lite shettisar sådär halvdant. Underbart! Tävlade lite hoppning på O'Key, Lady och Blossom. Tre hästar med mycket krut i. Lady var ett litet C-ponny sto med en luddig historia bakom och Blossom var ett äldre galopp sto med en jäkla massa krut i som jag även vann min första hopptävling med.

När jag var 16 skaffade vi min första i princip egna häst, Jolanda. Tänker inte dra så mycket om henne efter som det finns i ett äldre inlägg. Men henne hade jag i 2 år och 2 januari 2010 åkte hon som sagt till Skåne.
Där efter försökte jag sluta med hästar men ack o ack - 3 månader senare satt jag där igen, på ett fyra årigt C-ponny sto...

Jag är spontan, galen, glad, kan-själv-tjej, blir lätt arg, hård, slarvig med skolan, familjens lilla rebell, outstandning.

(Lady och jag, många år sedan!)

(Blossom och jag, minst lika många år sedan)

(Osså en inte allt för gammal egocentrisk bild på fröken själv!)




Vem är Du?

Postat av: alice

deloro går trav nu ^^

2011-04-14 @ 16:41:06
URL: http://binnastoy.blogg.se/
Postat av: alice

SV: blandat tror jag :p

2011-04-15 @ 17:44:12
URL: http://binnastoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: