Daimen.

Smisk på stjärten, uppdateringen är inte nådigt dålig. Men har jobbat sedan i lördags och idag är sista dagen för detta lovet jag går i lagårn. Trött är vad jag är i underkant, snarare avliden förruttnad och förmultnad. Kort och gott f'låt!

Iallfall, i förrgår var jag och Kim ute och red och igår fotograferade vi dom i hagen när dom sprang så kommer lite fina bilder på det nästa vecka :D

Iallfall, ridpasset i skogen. Det gick super bra, har börjat rida henne med mer kontakt till bettet nu. Har tidigare haft aningen längre tygel för att hon själv skulle kunna hitta balansen och arbeta mer "ostört" . Gick verkligen jätte bra.

I början av ridpasset så var hon irriterad såklart för att jag kortat tygeln och nu hade jämn kontakt med bettet (och inte bara när jag vill henne något) och det kan jag räkna ut med akter att hon skulle gå och dra lite i bettet och tjura lite. Hade med mig långspöt och ett par starka friska ben så varje gång hon försökte dra tygeln i handen på mig fick hon sig en dutt av både skänkel och spö. Smart som hon är insåg hon ganska fort att det inte gick...
I slutet var hon riktigt fin, hon höll igång med gott tempo framåt i alla gångarter och i slutet slappnade hon av och var balanserad, lugn och harmonisk - precis som jag vill ha henne.

Dagen tanke inlägg kommer handla om följande :



Puss


Postat av: Evelina

DU blev en av vinnarna i "ponnyakutentävlingen" på min blogg.



Namn:

Blogg:

Ålder:

Stad:

Ögonfärg:



Favorithäst:

Finaste färgen på en shetlandsponny:

Vilken färg klär en brun arab bäst i:

Gulligaste rasen:

Snyggaste rasen:

Bästa rasen:



BDB eller Lunarstorm?

Rosa eller orange?

Lamicell eller GPA?

Tretorn eller Pioneer?

Hööks eller Börjes?

Kingsland eller Whitaker?

JIN eller Prestige?



Övrigt du vill hälsa mig eller mina bloggläsare:

2011-04-26 @ 08:43:26
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: