Love song.

Håll i hatten för det blåser fanken orkan där ute!

Hade utsläppet idag och trots mina något runda fötter gick det som en dans. Förutom att jag kom på när jag tog ut de två sista hästarna att det var lerigt ute och att andra skor eventuellt skulle kunna rädda mina strumpor från lerinpackning (mina tygskor måste vara magiska för det är ett under att de fortfarande hänger ihop)

Mellie verkade ha lite träningsvärk idag, hon kändes trött och lite "avslagen" när jag tog ut henne. Men idag är det en lugn dag som ska bestå utav lite longering och (jag ändrade mig igen) spring - visnings träning.

Angående att träna på att visa dom för hand är något som är väldigt viktigt, det påverkar poängen vid bedömningen!
Takt och att man får fram dom i en spänstig och vägvinnande trav där de visar sin auktion är svårt men med regelbunden träning kan det göra skillnad.

Jag springer oftast på grusväg men ska börja springa i ridhuset nu, viktigt är att man inte springer längs med en vägg utan att man lär hästen att kunna hålla sig någolunda balanserad själv.

- Man springer vid bogpartiet
- Spö får medföras alternativt en piskförare m. långpisk
- Man visar på hästens vänstra sida

Hör av mig senare, ha det bra!

(Bjussar på nått helt annat än hästbilder!)


Postat av: Isabella

SV; okej, bäst jag skriver ner det :P vad skönt, bara att vänta in juni månad dåå :)hoppas det blir lite gött väder på vägen också ;D

2011-04-07 @ 09:48:58
URL: http://annaisabellaa.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag har en b-ponny som jag har ridit in, som jag nu jobbar vidare med. Det är så roligt med de yngre, de lär sig något varje dag =)

2011-04-07 @ 10:48:29
URL: http://liinadolk.blogg.se/
Postat av: N

sv: jaa :(

tackar, ja det är något som jag också gillar med honom. alltid på g liksom ;)

2011-04-07 @ 11:14:25
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: