Motivation.

i söndags red jag och Hanna ut i det strålande sommarvädret, underbart skönt! Hon dummade sig, stod inte still i gången och var allmänt typ bångstyrig. Ute i skogen gick det bra fram tills vi mötte en älg (jag är JÄTTE rädd för vilt) och det var tyckte Mellie och Acke inte var sådär himla festligt.
Men efter lite deeptalk kom vi förbi. Kravlade oss över den lilla stocken och tog ett kamelhopp över vattenpölen - läckert!

Är trots hennes bråkiga attityd väldigt nöjd, hon fattade båda galopperna vilket vi haft svårt för ute i skogen. Hon väljer väldigt gärna att rulla över i vänster och "ignorera" min fattning.

Igår så fick Mellie stå, jag red bara Acke. Summa sumarum, jag var förbannade 95% av ridpasset. Han kör med fula trix, tar inte halvhalterna och bara total vägrar att lyssna.
Han pinna mest på i nån blandning mellan skritt och trav medans jag försökte aktivera han med volter, sidvärts och halter halter och åter igen halter. I mitten av ridpasset fick han för sig att en buske skulle hoppa upp och bita han i rumpan så 5 minuter minst gick åt till att återfå koncentrationen.

I sidvärtsen krökte han sig som en banan i sidan och smet. Med högljudda protester om att det jag försökte gör FAKTISKT var jobbigt om jag inte visste om det. - Tack Acke för upplysningen!

I slutet av ridpasset, när han var var trött och även jag så hade han äntligen slappnat av och gick i en bra stadig form.

Ska fotografera när jag rider han ikväll, får se om jag vågar lägga ut de bilderna ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: