Sweat

Löshoppning igår, hon skötte sig riktigt bra. Upp till ridhuset så har vi ungefär 2 km från stallet och den promenaden var nog första gången som hon visade att det var unghäst i henne. Hon taktade, skakade på huvudet och hade riktigt bråttom. Roligt tyckte jag, att jag å andra sidan badade i mitt egna svett när vi väl var uppe i ridhuset är en annan femma ;)

Vi jobbade mycket med att få henne att ta tag i hindret bättre efter som att hon slarvar lite - hon hoppar men hon gör det lite nonchalant. Inte det att hon river utan hon tänker typ inte. Svårt att förklara (;

Men efter att ha haft bom i mellan hindrena så gick det betydligt bättre. Vi använde också bom bakom oxern för att hon skulle runda upp sig i språnget. Gör sådan otrolig skillnad!

Sedan fick jag lite smisk för att jag slarvar när jag springer, måste lägga i femte växeln helt enkelt. Framför allt i skritten, så i hemläxa fick vi att spring och gå träna. Så om 2 veckor när löshoppningen är igen ska det bli läxförhör haha!

Idag så står det uteritt på menyn, vi ska ut och galoppera lite. Peppar för imorgon då det är påskhoppning på skolan och vi ska trava över bommar med Li som ska ha oss i grimskaft. Bilder kommer på våran utstyrsel, vi kommer vara så himla snygga!

Så såhär ser veckan ut:

Måndag: Vila
Tisdag: Löshoppning
Onsdag: Uteritt
Torsdag: Påskhoppning - bommar
Fredag: Longering
Lördag: Vila
Söndag: Mellies ägare kommer, uteritt


Postat av: Olivia Gustavsson

måste bara säga att din header och design var otroligt stilren och fin! :D fin häst på bilderna också, vad heter hon/ han? :)

2011-04-13 @ 13:07:51
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: