Gott hjul.

Ja men hej på er!

God jul och god fortsättning på slutet av detta förjävliga år :D

Idag så har jag gått runt o nynnat julvisor hos korna. Ingen rast ingen ro men dagen har vart grym endå!
Jag är inte så mycket för julen faktiskt och om det inte vore för att mor o far ville fira det hade jag nog låtsats som att det regnat ;) Inte firat jul den 24e på 3 år nu och jag lider inte.

Anledningen: Jag är inte religös och det är utav den anledingen man i grund och botten firar jul. Efter som att jag är icke troende blir det bara en anledning att äta alldeles för mycket mat, dricka för mycket alkohol och ge bort presenter. Vilket man kan göra vilken dag som helst på året ;)

Men, på måndag ska jag hem iallfall och äta renskav (tradition i min familj som inte tycker julmat är någon smakupplevelse direkt) och öppna lite paket. Till mig själv i år klickade jag hem tre prylar från Nelly på deras rea. En orange klänning med bar rygg, en freebra (ska se om den passar annars får den väll åka tillbaka igen) och ett slappt vitt linne.

Vad har ni fått?

Postat av: Sofie

Förlåt Anna, men nu pratar du lite i nattmössan :p det är den 25e december som är en religös dag, den 24 har inget med Jesus eller Gud att göra alls, det är en hednisk tradition, så har inget med religion att göra alls i princip :p

2011-12-25 @ 20:39:58
URL: http://hectorrebell.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: