Trött som en bäver.

Jobbat massa idag och knåpade ihop 11 timmar. Blev inget stall mitt på dagen, hade somnat vid ratten om jag hade satt min i bilen! Men antingen stängslade P eller så stannade herren kvar i hagen idag.

Åkte efter jobbet och var där fram till kvart i 10 (så 2 timmar tycker jag var rätt duktigt), packade in alla hans prylar i stallet och begav mig. Borstade, dränkte man och svans i pälsglans samt flätade svansen för att den inte ska bli nergeggad och på så vis slippa bli borstad varje dag.

Mockade och fixade och donade. Ändrade om lite i foderstaten bland annat.
Så numera får han:
½ kg halm - frukost
1 kg hö - lunch
2 kg hö i nät - em mat (räcker hela natten, han äter inte upp det)

Och
1 näve krafft 125
1/3 dl blå mineral pellets
20 ml B-vitamin

Och nästa vecka ska han börjas sättas igång, om han är lugn och snäll tänkte jag släppa honom i ridhuset så han får röra lite på fläsket :)

Postat av: Emelie

Hej!

Var gärna med och fråga frågor på vår frågestund: http://ourweekday.blogg.se/2011/december/fragestund-med-emelie-och-fanny.html



Ha det bra, kram ;)

2011-12-09 @ 14:21:06
URL: http://ourweekday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: