Allt händer av en mening.

Jag tror på att allt, både gott och ont händer just för att det ska hända.

Om min pappa den där kvällen när vi hade gäster inte sagt sent in på natten att "Anna du får en häst om du läser naturvetenskap" så hade jag antagligen läst nått pissigt i Kalmar jag var inne på först. Då hade jag aldrig skaffat Jollan och aldrig insett att jag aldrig mer ska ha ett fux sto. Jag hade också slutat rida efter som att det tar mycket tid att pendla till Kalmar från mamma & pappa.

Om jag inte hade gått Gamleby gymnasiet hade jag heller aldrig träffat David (mitt ex) eller Li. Och om jag inte hade träffat David hade jag aldrig lärt känna Hagelsrums folket. Jag hade heller aldrig fått upp ögonen för lantlivet som han fick in mig på.

Och om jag inte hade träffat Hagelsrums folket hade jag aldrig träffat Mellie och fått ta henne som projekt.
Och om det inte hade tagit slut mellan mig och D hade jag bott och jobbat där.
Mellie kanske jag hade valt att köpa hur eller hur - det kanske hade gått bättre vem vet.

Men om jag aldrig hade valt att flytta till Öland igen och fått jobbet på Ottenby (ett jobb jag först var väldigt tveksam till att söka efter som gården var så mycket större än vad jag var van vid) hade jag aldrig bestämt mig för att skaffa häst. Här har jag eget stall och självklart kan man inte låta ett sånt vara tomt.

Och en häst kan man ju inte ha själv där av shettisen.

Men om jag aldrig hade visat Madde annonsen på hennes nordsvensk hade vi aldrig åkt och kollat på honom och då hade jag aldrig träffat Bengan.

Nu blev det aldrig en Mellie men tack vare att jag tänkte köpa henne så fick jag ju världens goaste lill kille.

Jag kan endå inte låta bli att undra.
Vad hade jag gjort nu om jag inte hade läst i Gamleby?

dagen innan Jollan åkte.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: