Duktig hest.

Var ute tidigare idag och tömkörde Bonnis, han är riktigt fin men har lite svårt att komma åt honom. Han trampar på bra och bitvis arbetar han korrekt men har svårt att böja igenom honom på volterna.

Så i helgen ska jag, självmordsbenägen möjligen, rida barbacka och arbeta honom i skritt och lite i traven. Försöka arbeta igenom sidorna, han har ju spänningar i bogarna så vore nog inte så dumt att stretcha igenom en kort stund.

I övrigt var han riktigt fin, mjuk och lyssnade bra på rösten.

Bengan fick komma in på en liten borstning nu på kvälls kvisten när jag endå skulle ge dom sin kvällsmat. Passade på att prova hans nya fina vintertäcke från Källquist (komiskt att det på förpackningen står protector) iallfall det satt super bra förutom att det var lite långt. Han drar nog 90 täcke egentligen men då hade nog inte bukgjordarna passat.

Gillade täcket enormt då jag HATAR den där knäppningen på bukgjordarna det brukar vara, haka i - gå upp. Här var det snabbknäppen på bukgjordarna med doldresår. Sjukt bra!

HÄR HITTAR DU TÄCKET.




Postat av: Petra

Va fin Bengis blev i sitt nya täcke! :D Udda med sånt spänne vid bukgjordarna, har jag aldrig sätt förut. Men kanske är bättre :)



sv: Haha, nä jag förstår dig. Klart det är svårt att vänta när man hittar någon som man faller för! :) Ja lite velig kanske du är ;) Men huvudsaken är ju att det känns rätt, sen om det blir en ponny eller "gigant" spelar ju mindre roll! :D

2011-11-09 @ 02:43:35
URL: http://hovarotassar.blogg.se/
Postat av: Sara

Söt ponny :)

2011-11-09 @ 11:58:21
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: