Flyinges avelsverksamhet läggs ner.

I 350 år har det bedrivits avel på Flyinge, fram till nu. Ekonomin går inte ihop och konkurrensen är för hård för att Flyinge ska kunna gå med vinst. Stona kommer att säljas av och seminstationens portar slås igen.

-

Jag tycker detta är sjukt, föds det upp så många bra hästar att konkurrensen har blivit så pass stor att inte äns vårat "nav" inom den svenska sporthäst aveln inte har gått med vinst på flera år?

Visst att det är svårt att sälja hästar i dagsläget men hästar med potential, god stam, hoppteknik/gång brukar väll i regel vara lättare att sälja? Eller har jag fått det om bakfoten?

 

- Inga reklam kommenarer.
- Inga BlogLovin byten, jag följer de jag vill följa och samma gäller Dig.
- Tänker inte gå in på din blogg för att kommentera vad jag tycker.

Puss


Postat av: tobias hagman

Hej . ja det föds upp för många hästar och därför är det flera seminstationer som har lagts ner under de 3 senaste åren . flest seminstationer la ner i sommras.

2011-12-01 @ 15:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: