Ambitiös punkt se

Ja det är precis vad jag är!

Jobbet flöt på som bara tusan idag och slutade vid 20 i sju. Efter det var jag så speedad så jag for ut i stallet och plockade in Bonnis. Longerade en kort stund innan det han bli allt för mörkt.

Han var fin men lite trött och inte så allärt på att lyssna på vare sig röst eller spö vilket kan bli lite segt!
Synpunkter mottages hjärtligt, funderat på det här nämligen!

Kommer longera Bonnis 1-2 dagar i veckan efter som jag inte hinner rida alltid när jag jobbar samt för att bygga upp styrkan i galoppen lite mer innan jag börjar galoppera från ryggen. Är ofta väldigt trött och allt annat än sugen på att hoppa upp och bli ännu tröttare men iallfall.
Longeringen sliter ju endel på hästen. Jag är ytterst nogrann med att inte longera för mycket i samma varv utan byter ofta (jag blir så himla snurrig desutom) samt longerar mestadels utav passet på full longerlina så volten blir så stor som möjligt. Dock samlar jag in han på linan korta stunder för att "tvinga" han till att sätta under sig.

Något fel i detta?

Tilläggas bör ju att jag longerar utan inspänningstyglar eller diverse olika sätt att fästa longerlinan/orna utan använder delta enbart.

Bengan fick stå, han var super ledsen men fick en puss på pannan iallfall!


Glad är jag desutom
, hovslagaren kunde komma på tisdag (helt plötsligt) men jag klagar inte!

Bild lånad.


Postat av: Petra

sv. Haha, ja han ska väl va tacksam över att det iaf är ett hål ;) Nä men man får lite ont i hjärtat när dom är hungriga, men att vara fetto är inte bra för någon!



Nja, vi har väl aldrig varit några tävlings-freaks, blivit lite typ klubbtävlingar när vi va yngre :P

Som faktiskt har gått skit bra, men aldrig blivit så mkt mer ändå tyvärr.

Och nu är jag ju för gammal för att tävla honom..

Men har faktiskt som mål att starta en iaf prova på ritt i distans om vi kommer igång ordentligt och Max får vara frisk :) Är väl det enda man får tävla som vuxen på ponny, och dessutom passar det nog oss bra, vi trivs ute i naturen! :)

Och träna dressyr och hoppning kan man ju göra även fast man inte tävlar, det är roligt ändå.

Man får tävla i egna mål och framgångar ;)



Din stora häst har tänkt ha till dressyr? Tävla och så eller? :) Lilla Bengan då? Framtidsplaner för honom? :)

2011-10-01 @ 22:24:04
URL: http://hovarotassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: