Amen kom igen.

Jag vet, jag är bitter. Eller nej föresten jag är inte bitter bara otroligt ärlig med vad jag tycker!

Har läst sjutusen inlägg om license höjningen och license ändringen. Ja det är hemskt, otroligt hemskt.

Men. Det är dyrt att ha häst och det har det alltid varit, skillnaden är nu att jag som över 18 betalar 500 kronor med för min lokal/reigional license + hästens license. Detta innebär ungefär 1 tävling mindre (med bensin, mat etc), är det så himla hemskt?

Ni hade ju endå lagt den där mellan skillnanden mellan det förra priset och det nya på en tävling, en träning, nått nytt till hästen eller liknande så sluta gnälla.

Har man inte råd - men tävla inte då. Alternativt ta en färre träning eller tävling så ska du se att det går bra.

Eller är jag helt ute i skogen och cyklar med tomtemössan nerdragen över ögonen?


Såhär ser man ut när man spökar ut en stycke Mellie för maximal miljöträning. Ja hon har påskkycklingar i manen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: