Hmm.

Vad ska jag hitta på idag med lille Bengt.

Antingen...

- Stanna, gå, svänga övningar.
Något vi egentligen verkligen borde träna på då han har alldeles för dåligt tålamod för att stå still.

- Träna på töm.
I alla gångarter, något vi inte gjort innan då jag aldrig galopperar med honom när jag går bakom. Tanken är ju att han ska dressyrdrillas i kombination med körningen. Är lite sugen på att börja efter som att han fungerar så himla bra med mig bakom.

- Longera.
Känns lite tråkigt (haha, mycket roligare att tömköra) men skulle vilja se han röra sig.

- Trick
Något som vi också ska påbörja. Vi har redan påbörjat buga och vacker hov i samband med att jag stretchar honom. Men är väll sugen på att ta det ett steg längre och arbeta med det som ett arbetspass.

Kan ju inte börja med allt samtidigt, inkörningen fungerar så bra nu att jag kan börja kombinera det med något mer men sen är frågan - trick eller träna på töm. Hmpf.

NÄSTA HELG FÅR NI LITE RYKANDE HETA BILDER MED!
Erkänner att bloggen är ganska uppbyggd utan ridbilder etc. för att jag inte har någon fotograf men nästa helg kommer Madde hit och ska fotografera både mig och Bonnis och Bengan :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: