Konsten att kunna ta kritik.

Jag möter folk, ser folk, läser om folk. Jag ser det över allt. Kommentarer med kritik och konstruktiv kritik, svar som är uppsnofsiga och med en ton som inte alls är gillande.

Alla är vi olika.
Alla har vi olika värderingar och synsätt.
Alla har vi vart med om olika saker och ridit olika hästar.
Vi rider för olika tränare, har olika mål.
Men vägen till vårat mål är i drömmen den samma för oss alla, i medvind på små rosa moln.

Det många dock inte förstår är att kritik, konstruktiv kritik gärna är faktiskt ett sätt att kunna utvecklas.
Tyvärr förstår inte alla det och slår piggarna utåt med ett grin på läpparna och fradgan hängandes i mungipan.

"Jag kan, jag vet, vem tror Du att Du är?"

Ja Du kanske kan, Du kanske vet och mitt namn är Beata.
Men ingen är bäst, ingen kan allt, ingen vet allt och jag heter Anna.

Därför är det så himla viktigt att man lär sig ta kritik, vänder på det och granskar sig själv. Har denne som tyckte det här kanske rätt? Hur gör jag för att det inte ska bli såhär?

Det kallas att utvecklas. Och något man måste göra för att kunna nå sitt mål.

Om man redan var bäst, visste allt och kunde allt själv - varför är då målet inte nått?

Det är så himla lätt att falla i gropen, jag gör det och garanterat du med. Försvarsgropen. Men att vara medveten om att man lätt hamnar där gör att man mer sällan trillar dit. Och ju mer sällan man gör det desto mer lär man sig.

Glöm aldrig det.

Postat av: Malin

SV: Men vad lustigt, jag bytte design för 1 vecka sedan...

2011-10-17 @ 21:11:01
URL: http://kyro.blogg.se/
Postat av: Petra

sv: Usch så stackars Bengan, då är det nog lika bra att han också blir räka! :D haha. Max svettades inte än eftersom vi inte är så igång och han inte fått all päls, men va i förebyggande syfte innan det blir svinkallt, som sagt han får typ också shettis-fluff :P



Jaa DeLaval verkar vara de shit så att säga ;) haha, verkar vara bra kvaletutta på klippmaskinen iaf :) Dom gör väl egentligen en massa ko relaterade prylar va? haha, inte så insatt i sånt :P



Jaa, det lutar åt den grimman som du tycker, va den jag tyckte bäst om förut iaf :) Är lite mera marinblått på den också, och flecefoder :) Men den andra är också snygg! Och den där runda sidoprylen är ju trots allt lite ovanligt och udda, är ju inte många andra grimmor som har det. haha, nä det är svårt sånt där.. verkligen ett i-landsproblem ;)

2011-10-18 @ 01:37:57
URL: http://hovarotassar.blogg.se/
Postat av: Noomie

Bra inlägg!(:

2011-10-18 @ 15:16:33
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: