Longering á smitning mot stallet.

Longerade Bengan idag, första gången. Innan har jag ju bara tömkört han på volt.
Han var riktigt duktig faktiskt men försökte dra mot stallingången (longerade typ utanför, planast där) men sen stängde jag stalldörren och longerade precis utanför så då gav han upp ;)

Har börjat lära in komandot för galopp nu med, pussljud fick det blir. Han tar skritt och trav komandona riktigt bra och halterna jobbar vi vidare på. En sak jag egentligen borde gjort på annat vis är att ha haft två olika för halt och avsaktning. Typ ptroo för halt och hoo för avsaktning men men, lätt att komma på nu så jobbar upp snabbheten i det befintliga istället :P

Han har nog inte riktigt styrkan ännu att galoppera på böjt spår men för varje ynka steg i galopp stärker han sig ju lite till så det är bara att kämpa på!

Har även börjat jobba med honom i ledningen, när jag fick hem Bengan så ville han absolut inte gå brevid mig utan minst 2 meter bakom. Men slut på det nu, han blir mer framåt om han får leda lite desutom :)

Super duktig kille!


Postat av: tove danielsson

Sv: Ja det har jag :)

2011-10-24 @ 17:30:36
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/
Postat av: tove danielsson

Sv: Jaha okej, jo hon är ganska söt ibland ;)

2011-10-24 @ 20:52:55
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/
Postat av: Petra

Åååh lilla gulleponken! Han är verkligen så grymt söt :)



sv: Du kan ge lite till mig av det som orsakar besvären ;) Jag kan offra mig! :D Snällt va? haha, här finns det plats för att fylla upp lite!



Nä men aldrig kul att ha problem, jag själv har problem med korsryggen efter en väldigt smidig avkörning med en bil nerför en brant rakt in i en tall :P haha, och sen har jag en nackskada som jag fick på det mest osannolika sätt, några kotor som är förskjutna så nacken inte är rak, dessutom ofta ont i knäna och ena höften av jobbet... Undra hur man är i kroppen när man blir gammal egentligen? :P

2011-10-24 @ 21:34:24
URL: http://hovarotassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: